Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization en het is de vindbaarheid optimalisatie van de zoekmachines zoals Google, Baidu en Yahoo. Zoekmachines worden wereldwijd gigantisch veel gebruikt. Wist je dat zoekmachine Google dagelijks gemiddeld tussen de 5.5 en 6 miljard zoekopdrachten verwerkt. Dit zijn tussen de 62.000 en 65.000 zoekopdrachten per seconde. Dit maakt SEO een fantastische manier om je product, merk of dienst te laten zien of via dit platform nieuwe potentiële klanten aan te trekken.

Waarom is SEO voor je website belangrijk?

Een SEO geoptimaliseerde website is heel erg belangrijk. Zoals we hierboven al noemde zitten er wereldwijd miljarden mensen per dag op verschillende zoekmachines, waarbij de meeste gebruik maken van Google. Al ziet een fractie van deze mensen dagelijks jouw bedrijf, merk of dienst voorbijkomen, kan dat al een zeer grote impact hebben op je business.

Als je website SEO geoptimaliseerd is zal je hoog ranken in de zoekresultaten. Dit wekt een betrouwbaar gevoel op bij mensen. Laten we eerlijk zijn, wanneer we aan het googlen zijn naar een bepaald product, bedrijf of dienst kijken we vaak niet verder dan de eerste 10 zoekopdrachtresultaten. Als je tussen deze 10 resultaten staat kan dit enorm voordelig zijn voor jou. Er ontstaat direct meer traffic naar je website. Traffic is het verkeer van de bezoekers die via Google verder naar jouw website klikken. Meer traffic betekend vaak ook meer omzet en meer omzet betekend daarop weer meer winst.

Hoe bereik je een SEO geoptimaliseerde website?

Je kan je website op verschillende manieren laten optimaliseren. Je kan er zelf mee aan de slag gaan of een SEO-specialist aannemen die dit voor je doet. Dit kan tegenwoordig ook op ZZP/Freelancebasis.

Om je website volledig SEO te optimaliseren is eerst een zoekterm analyse nodig. Je moet begrijpen op welke termen mensen zoeken voordat ze bij jouw website terecht komen. Wanneer je weet op welke woorden er wordt gezocht is het belangrijk dat je deze laat terugkomen op de pagina’s van je website. Dit kan je doen door de zoektermen zoveel mogelijk in een (blog)post of artikel voor te laten komen. Ook moet er aandacht worden besteed aan link building en het plaatsen van kwalitatieve content.

Vind je SEO zelf lastig, twijfel dan niet en neem een SEO-specialist aan. Het is een investering maar je zal zien dat de Return Of Investment veel hoger zal zijn. Wanneer je de zichtbaarheid van jouw website in zoekmachines vergroot zal je meer mensen aantrekken die je weer kunt converteren in klanten.

https://www.youtube.com/watch?v=QTeNhPWIACk
Categorieën: ICT

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *