Reclamebureau Nieuwegein

De wereld van reclamebureaus is niet zo ondoorzichtig als je zou denken. De magie die voortkomt uit het project dat door je reclamebureau wordt uitgevoerd, is namelijk het resultaat van een zo goed mogelijke organisatie, van een vloeiende synergie tussen verschillende afdelingen. In de rest van dit artikel zul je snel begrijpen hoe je partner werkt om je project efficiënt af te handelen. Dus, klaar om de sluier op te lichten over hoe reclamebureau in Nieuwegein kan werken?

Twee soorten reclamebureaus

Er zijn twee soorten communicatie- en reclamebureaus: de 360 ° communicatiebureaus, d.w.z. bureaus die zich bezighouden met alle aspecten van communicatie en de gespecialiseerde bureaus, bijvoorbeeld experts voor webcommunicatie. Ik zal hier alleen de eerste soort bespreken.

De verschillende functies binnen je reclamebureau

Voordat ik in ga op de structuur van een bureau, wil ik eerst de verschillende functies analyseren die een reclamebureau zijn klanten moet bieden.

– De creatieve functie: het bureau produceert de copywriting, de creatie van de boodschap, het grafische ontwerp van het project.

– De zoekfunctie: onderzoek naar het gedrag van de doelgroep van de adverteerder om een advertentiecampagne op maat van deze markt te creëren.

– Mediaselectie: het kiezen van de beste media voor de klant in overeenstemming met de aard van het product, het type doelgroep en het advertentiebudget van de klant.

– Klantrelatie: een koppeling tot stand brengen tussen de klant en de verschillende afdelingen / afdelingen van het bureau voor het gemak van de klant.

Er zijn 2 afdelingen, de commerciële en de creatieve, in constante interactie om de klant de best mogelijke service te bieden.

1.De commerciële afdeling

De commercieel en klantdirecteur: hij is de strategische supervisor van deze afdeling. Hij beheert de klantendossiers, zorgt voor de prospectie en de klantrelaties. Hij werkt ook aan de verschillende projecten met de reclamemanager. De verkoopmanager is ook verantwoordelijk voor het respecteren van het budget en de specificaties die worden doorgegeven aan het creatieve gedeelte.

De reclamemanager: hij is het hart van het communicatiebureau.

Samen met de verkoop- en klantmanager stelt hij het verkoopplan op en ontwikkelt strategieën om ervoor te zorgen dat elke communicatiecampagne die door het bureau wordt opgezet uniek en aantrekkelijk is en voldoet aan de behoeften van de klant. Ten slotte beheert hij de verkoop van de projecten aan de media.

Mediaplanners: mediaplanners zijn belangrijke troeven voor een communicatiebureau. Ze hebben namelijk specifieke kennis over public relations, kennen elke persagent en hun respectievelijke doelgroepen. Afhankelijk van de doelgroep van de klant, houden ze het soort media in stand dat wordt benaderd en geselecteerd voor de advertentie- / communicatiecampagne.

2. De creatieve afdeling

Het creatieve team zal het project praktisch uitwerken en uitvoeren, volgens de strategische planning gedefinieerd door de strategische kant, in visuele en tekstuele vormen.

De creatieve functie wordt uitgevoerd door de art -director: hij materialiseert de strategie die in eerste instantie werd bedacht door de reclamemanager. Hij ontwerpt de campagne zelf, zorgt voor het visuele aspect en beheert een team van grafisch ontwerpers en infografen.

De productiemanager: tijdens de creatieve fase wordt de productiemanager geraadpleegd over de haalbaarheid van bepaalde ideeën. Wanneer het project is goedgekeurd door de adverteerder (de klant), voert de productiemanager de campagne uit.

De copywriter: de copywriter is een echte woordkunstenaar en schrijft mondeling de inhoud en berichten van de campagne op verschillende media. Op basis van alle ontvangen informatie over de projectstrategie (doelgroep, thema en toon van de campagne, enz.), Moet hij de juiste woorden vinden om de aandacht van de doelgroep te trekken.

Grafisch ontwerpers en computer grafisch kunstenaars: ze zijn verantwoordelijk voor het maken van de reclamemodellen in alle vormen. Afhankelijk van het project stellen ze een grafisch charter met visuele illustraties voor om het beste aan de behoeften van de klant te voldoen. In het geval van kleinere bureaus kunnen banen door één persoon worden gecombineerd en / of worden freelancers aangenomen. Omgekeerd kan bij bureaus van een bepaald niveau de structuur meer ontwikkeld zijn en andere beroepen plaatsvinden.

Conclusie

Zoals je kan lezen, vereist het beheren van een communicatieproject de betrokkenheid van veel verschillende mensen en verschillende beroepen.

Categorieën: Marketing

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *